Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5

1.  Αμυντική Βιομηχανία – ΕΑΣ 


Η  Εθνική Αμυντική Βιομηχανία, όπως έχουμε αποδείξει, αποτελεί για εμάς ισχυρό παράγοντα ενίσχυσης των εθνικών μας συμφερόντων, πολλαπλασιαστή ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις μας αλλά και μοχλό ανάπτυξης. Γι αυτό το λόγο στηρίζουμε, ενισχύουμε και σχεδιάζουμε το μέλλον της.

1.1.        Ως προς την αμυντική βιομηχανία γενικά:

1.1.1.     Εκπονήθηκε  το πρώτο σχέδιο της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής (ΕΑΒΣ). Ήδη η ΕΑΒΣ έχει κατατεθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και στο αμέσως προσεχές διάστημα θα εισαχθεί και στο ΚΥΣΕΑ για έγκριση.

1.2.            Για πρώτη φορά θα συμμετέχουμε με εθνικό περίπτερο ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών σε μεγάλες εκθέσεις αμυντικών προϊόντων.

1.3.            Στηρίζουμε την Έρευνα και Τεχνολογία με τη δημιουργία του Ενιαίου Φορέα Αμυντικής Έρευνας και Τεχνολογίας. Ο φορέας αυτός υποστηρίζεται πλέον με δικό του ειδικό κωδικό που θα τροφοδοτείται από το 1% της αξίας των εξοπλιστικών προγραμμάτων, μια ρύθμιση που επί σειρά ετών παρέμενε ανενεργή.

2.         Οικονομικά και Συνταξιοδοτικά Θέματα

Στις κύριες προτεραιότητες του ΥΠΕΘΑ περιλαμβάνεται η εξασφάλιση των οικονομικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των στρατιωτικών, παρά το δυσμενές δημοσιονομικό περιβάλλον, και για το λόγο αυτό εξαντλούμε κάθε δυνατότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

2.1.        Έχουμε προωθήσει στο ΥΠΟΙΚ συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση με σκοπό την παροχή δυνατότητας αναγνώρισης 5 πλασματικών συνταξίμων ετών στο σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού, ώστε να καταστεί εφικτή η πλήρης και ορθή εφαρμογή των διατάξεων του ν.3865/2010, με τις οποίες αναμορφώθηκε το σύστημα συνταξιοδότησής τους και απαιτείται πλέον η συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας για την κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

2.2.        Από 1-1-2015 θα εφαρμοστεί ενιαίο σχέδιο διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στα στρατιωτικά νοσοκομεία, με στόχο την καλύτερη παρακολούθηση της οικονομικής τους δραστηριότητας, της διαχείρισης των πόρων τους και των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.

3.         Υγειονομική πολιτική

Πάγια επιδίωξή μας είναι να διατηρήσουμε και να επαυξήσουμε το ήδη υψηλό επίπεδο παροχής υγειονομικών υπηρεσιών στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και να εξασφαλίσουμε ότι αυτές θα είναι ανοιχτές στην κοινωνία και θα εξυπηρετούν, κατά το δυνατό, τις ανάγκες του συνόλου των πολιτών.

3.1.        Ολοκληρώσαμε με επιτυχία το πρόγραμμα παροχής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας για τους κατοίκους των ακριτικών νησιών του ανατολικού Αιγαίου με το Πλοίο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ του Πολεμικού Ναυτικού. Εξετάστηκαν πάνω από 1100 περιστατικά σε νησιά όπως η Δονούσα, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, η Χάλκη, η Αμοργός, η Κάσος, το Καστελλόριζο κ.α., ενώ ήδη σχεδιάζονται και θα ακολουθήσουν και άλλες επισκέψεις στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.

3.2.        Με προεδρικό διάταγμα επανακαθορίστηκαν και προπαντός διευρύνθηκαν οι κατηγορίες δικαιούχων υγειονομικής περίθαλψης σε στρατιωτικά νοσοκομεία, όπως οι ανασφάλιστοι σύζυγοι των στρατιωτικών, τα παιδιά τους εφόσον είναι κάτω από μία συγκεκριμένη ηλικία και είναι άνεργα και άγαμα ή σπουδάζουν ή πάσχουν από συγκεκριμένα νοσήματα (όπως η μεσογειακή δρεπανοκυτταρική αναιμία), μέλη των οικογενειών τους που είναι ΑμεΑ κ.α.

3.3.        Εντός των αμέσως προσεχών ημερών θα ξεκινήσει η λειτουργία διακλαδικής υπηρεσίας κατ’ οίκον νοσηλείας για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ εντός του 2015 σχεδιάζεται η έναρξη λειτουργίας διακλαδικής παιδιατρικής κλινικής στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

3.4.        Τακτοποιήθηκε η αποπληρωμή του συνόλου των υποχρεώσεών των Στρατιωτικών Νοσοκομείων – Φαρμακείων και του ΝΙΜΤΣ προς τους προμηθευτές, με νομοθετική ρύθμιση.

3.5.        Ξεκινά τις επόμενες ημέρες η λειτουργία του γραμμικού επιταχυντή στο 424 στρατιωτικό νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη, προς όφελος όλων των πολιτών της βόρειας Ελλάδας.

3.6.        Προβλέφθηκε η δυνατότητα πρόσληψης επικουρικού υγειονομικού προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις, προκειμένου να αντιμετωπίζονται με γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο οι έκτακτες και εξειδικευμένες ανάγκες των στρατιωτικών νοσοκομείων και γενικά των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και φροντίδας των Ενόπλων Δυνάμεων.

3.7.        Έχουμε πλέον ένα σύγχρονο προεδρικό διάταγμα που αφορά τις κρίσεις σωματικής ικανότητας των στελεχών και των στρατευσίμων, το οποίο είναι σύμφωνο με τις εξελίξεις στην ιατρική επιστήμη, δικαιότερο και περισσότερο λειτουργικό.

3.8.        Προωθήσαμε πρόταση στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας για τη θέσπιση νέας ιατρικής ειδικότητας Υπερβαρικής Ιατρικής, η οποία και εγκρίθηκε. Η ειδικότητα αυτή καλύπτει ένα έλλειμμα και σημαντικές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Αναμένονται οι περαιτέρω πρωτοβουλίες από το συναρμόδιο Υπουργείο Υγείας.

3.9.        Εντάχθηκαν τα στρατιωτικά νοσοκομεία στη ρύθμιση που υποχρεώνει τα ασφαλιστικά ταμεία να τους προκαταβάλλουν το 90% του συνόλου των δαπανών νοσηλίων. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η δημιουργία νέων χρεών.

3.10.     Με σκοπό τη συνεχή επιμόρφωση του εξειδικευμένου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων δόθηκε δυνατότητα απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στους αξιωματικούς οικονομικού στον τομέα της διοίκησης υπηρεσιών υγείας, σε συνεργασία με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.

4. Κοινωνική πολιτική

Οι Ένοπλες Δυνάμεις αφουγκράζονται τις ανάγκες της κοινωνίας και συμβάλλουν με μέσα αλλά και προσωπικό σε υγιείς δράσεις και προσπάθειες. Συγκεκριμένα:

4.1.        Καθορίστηκε το πλαίσιο παραχώρησης ακινήτων καθώς και προσφοράς υπηρεσιών από τα υγειονομικά στελέχη των ΕΔ για τη λειτουργία των Κέντρων Υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ.

4.2.        Προσδιορίστηκε το πλαίσιο συνεργασίας του ΥΠΕΘΑ με το σωματείο κοινωνικής παιδιατρικής «ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΓΚΑΛΙΑ», ενώ δρομολογήθηκε και βρίσκεται σε τελικό στάδιο η σύναψη μνημονίου συνεργασίας με το «ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ», για τη στήριξη του έργου τους. Αντίστοιχη συμφωνία έχει γίνει και με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για την παροχή αμοιβαίων υπηρεσιών και διευκολύνσεων.

4.3.        Με το ν.4278/2014 εκσυγχρονίσαμε το σύνολο του νομικού πλαισίου της λειτουργίας του φαρικού δικτύου της χώρας, το οποίο είχε αρχικά διαμορφωθεί το 1951. Με το νόμο αυτό παρασχέθηκε και η δυνατότητα συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού με τρίτους φορείς σε θέματα συντήρησης των εγκαταστάσεων του φαρικού δικτύου της χώρας, με σκοπό την ανεύρεση οικονομικών πηγών προς όφελος του Πολεμικού Ναυτικού και του προσωπικού του και διευρύνοντας τις δυνατότητες πολιτιστικής αξιοποίησης και ανάδειξης της ναυτικής ιστορίας της χώρας.

4.4.        Έχει υπογραφεί νέο προεδρικό διάταγμα που αφορά την πολιτική διάθεσης μετεωρολογικών υπηρεσιών από την ΕΜΥ, ώστε να επιλυθεί ένα χρονίζον θέμα και να διασφαλιστεί η απόδοση σε αυτή των τελών που εισπράττονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας.

4.5.        Τα έσοδα από εξαγορά στρατιωτικών υποχρεώσεων ή καταβολή στρατολογικών προστίμων ενισχύουν πλέον ειδικό κωδικό για την πρόσληψη Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να καλυφθεί μέρος των επιχειρησιακών αναγκών των Ε.Δ. σε προσωπικό αλλά και να συμβάλλει το ΥΠΕΘΑ στην καταπολέμηση της ανεργίας.

5.  Μέριμνα προσωπικού

Η μέριμνα για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων είναι αυτονόητη και ύψιστη προτεραιότητα για εμάς. Οι αντικειμενικές δυσκολίες και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν τα στελέχη, λόγω της φύσης της προσφοράς τους, αλλά και η συμβολή των οικογενειών τους στον δύσκολο δρόμο που έχουν επιλέξει, επιβάλλει να τους συμπαρασταθούμε και να τους στηρίξουμε με κάθε μέσο. Για το λόγο αυτό:

5.1.        Εξασφαλίστηκε η δυνατότητα χορήγησης ειδικής άδειας σε στρατιωτικούς που έχουν σύζυγο ή προστατευόμενα οικογενειακά μέλη που δεν εργάζονται και πάσχουν από νόσημα που απαιτεί τακτικές μεταγγίσεις αίματος ή χρήζει περιοδικής νοσηλείας. Η ρύθμιση αυτή ήταν αυτονόητη υποχρέωση του Υπουργείου.

5.2.        Παρέχουμε ειδική πρόσθετη άδεια 10 ημερών σε κατηγορίες νοσηλευτικού προσωπικού, όπως προβλέπεται και για τους νοσηλευτές του υπόλοιπου δημόσιου τομέα.

5.3.        Διευκολύνονται με παροχή μειωμένου ωραρίου εργασίας οι φυσικοί ή ανάδοχοι γονείς τέκνου με αναπηρία ή όσοι έχουν την επιμέλεια ΑμεΑ.

5.4.        Δόθηκε η δυνατότητα χρήσης της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου στο στρατιωτικό προσωπικό, μέχρι τη συμπλήρωση ηλικίας 30 μηνών αυτού, αντί των 14 που ίσχυε μέχρι και σήμερα.

5.5.        Σε συνεργασία με τη ΔΕΗ εξασφαλίστηκε η δυνατότητα αναστολής διακοπής της ηλεκτροδότησης κατοικιών του προσωπικού που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα και οξέα κοινωνικά προβλήματα.

5.6.        Θεσμοθετήθηκε, για πρώτη φορά, η δυνατότητα χορήγησης άδειας άνευ αποδοχών διάρκειας 1-3 ετών για σοβαρούς ιδιωτικούς λόγους των στελεχών.

5.7.        Κατοχυρώθηκε με νόμο η υποχρέωση της Υπηρεσίας να καλύπτει τα δικαστικά έξοδα του προσωπικού που εμπλέκεται σε κάθε είδους δίκη που ανάγεται στην εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, με την προϋπόθεση βέβαια ότι απαλλάσσεται των κατηγοριών.

6.  Στρατολογία 

Η εκπλήρωση της στρατιωτικής θητείας είναι το βασικότερο σημείο σύνδεσης της κοινωνίας γενικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις και για το λόγο αυτό εξετάσαμε με ιδιαίτερη προσοχή τα θέματα της στρατολογικής νομοθεσίας, τα οποία αφορούν τους νέους μας.

Στο πλαίσιο αυτό έγιναν συγκεκριμένες νομοθετικές τομές και ρυθμίστηκαν ζητήματα όπως η χορήγηση αναβολής στράτευσης σε σπουδαστές του συνόλου των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης που συνεργάζονται με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, σε όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες και σε ερευνητές του CERN. Παράλληλα, έγιναν στοχευμένες ρυθμίσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω και της ακόμα μεγαλύτερης αξιοποίησης των ΚΕΠ, τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Στρατολογικές Υπηρεσίες και την επίσπευση των διαδικασιών εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών.


Top